Pagina's

woensdag 16 oktober 2013

LOTD Leaves at Night + stap-voor-stap fototutorial


Hoi iedereen,
Donderdagmiddag had ik een iets rustigere middag en besloot ik om een donkere herfstlook te maken. Leaves at Night; een avondlook met de kleuren van de herfstbladeren. Ik ging aan de slag en maakte deze ooglook. Ik heb tussendoor foto's gemaakt en vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik deze look heb gemaakt. Dus lees snel verder voor een stap-voor-stap tutorial!


Dit zijn alle producten in die ik voor deze ooglook heb gebruikt. De sterretjes staan voor welke kleuren ik van de paletten heb gebruikt. In de tutorial zelf kan je lezen wat ik waarvoor precies gebruik.


Ik was aan het begin vergeten mijn iPhone op HDR te zetten (nadat ik hem had geupdate naar iOS7 stond die optie niet meer standaard aan), dus veel foto's zijn niet van geweldige kwaliteit... sorry daarvoor! Oh, en sorry als je mijn lelijke huid afstotend vindt... ;)

Goed, we beginnen met een schoon en naakt oog. Om ervoor te zorgen dat de oogschaduw de hele dag op zijn plek blijft zitten, gebruiken we eerst een oogschaduwbasis. Ik gebruik de Urban Decay Primer Potion.

Dan breng ik met mijn vingertoppen de oranje kleur uit het Sleek iDivine Ultra Matte V2 Darks pallet op het gehele ooglid aan. Je kan dit ook met een platte oogschaduwkwast doen, maar ik merk dat hij beter dekt als ik hem met mijn vingers aanbreng.

Wel met een platte oogschaduwkwast (deze is van Essence), breng ik de bordeauxrode kleur aan uit hetzelfde pallet. Ik blend hem, met dezelfde kwast ook met de oranje kleur.

Dan pak ik een pencilkwast (ook van Essence) en breng ik de donkerbruine kleur aan in mijn crease.

Dan breng ik met mijn vingertoppen 'Foxy' uit het Urban Decay Naked 2 pallet aan op mijn wenkbrauwbot. Zo kan ik zometeen de kleuren beter blenden.

Met een fluffy blendingkwast blend ik de donkerbruine kleur. Dit is echt een kwestie van kijken wanneer je tevreden bent. Als er te veel kleur verloren ga, breng dan nog wat van de donkerbruine kleur aan. Ik heb ook een beetje van 'Tease' mijn mijn kwast genomen om het nog iets beter te blenden.

Dan neem ik de zwarte kleur op mijn pencilkwast en dit breng ik alleen in de outer v aan, dus in de buitenste ooghoek. Probeer dit ook te blenden met dezelfde kwast zodat de lijnen niet zo hard zijn.

Dan neem ik een heel dun eyelinerkwastje (deze, die dubbelzijdig is, is van Catrice) waarmee ik met de zwarte oogschaduw een heel dun lijntje zet langs mijn wimperrand. Dit zorgt voor optisch vollere wimpers.

Met de platte kant van de kwast die bij het Naked 2 pallet zat breng ik 'Bootycall' aan op mijn wenkbrauwbot (en in mijn ooghoek) voor een mooie highlight.

Dan breng ik een zwart oogpotlood aan op mijn waterlijn voor die extra smokeyness. Dit is die van Sephora die ik in Firenze kocht.

Tijd voor mascara! Deze enorme borstel is van de Catrice The Giant Extreme Volume Mascara.


En toen kwam ik erachter dat ik was vergeten om onder mijn oog ook nog oogschaduw aan te brengen. Dus gebruikte ik mijn wenkbrauwkwastje van de Hema om de donkerbruine kleur onder mijn waterlijn aan te brengen. Daarna gebruikte ik mijn vinger om die een beetje te vervagen. En dan ben je klaar!

En dit is de uiteindelijke look! Donker en smokey, maar toch ook heel herfstig door de gebruikte kleuren.

En een full-face foto (yay HDR staat aan). Ik vind deze look super geslaagd en ga hem deze herfst zeker vaker creƫren. Je hoeft trouwens niet precies dezelfde kleuren en producten te gebruiken die ik heb gebruikt hoor, zoek gewoon kleuren in je eigen stash die erop lijken. Succes met namaken, als je het doet!

Wat vinden jullie van deze look?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten