Pagina's

vrijdag 3 januari 2014

Mijn favoriete tv-series #2


Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Hoi iedereen,
Al weer meer dan een jaar geleden poste ik een artikel met mijn favoriete tv-series. Op dit moment zijn er wat series bij gekomen en ook wat series afgegaan, dus hoog tijd voor een update! Het leek me niet echt nodig om alle series die nog steeds mijn favorieten zijn opnieuw te benoemen, dus daarom vertel ik alleen maar welke eraf zijn gegaan en welke erbij zijn gegaan. Lees snel verder voor mijn huidige favoriete tv-series!
Geen favoriet meer
In mijn oude lijstje staan twee series die geen echte favorieten meer zijn. Als eerste Glee. Ik kijk het nog wel, maar op de een of andere manier vind ik het nu zo enorm slecht geworden. De storyline is echt bagger, het enige wat ze doen is inspelen op wat er nu 'hot' is en er dan een zinloze episode over maken. Maar aangezien het een gewoonte is, kijk ik het wel. Maar vaak met meer irritaties dan echt dat ik het heel leuk vind. Oh, de New York club vind ik nog wel enigszins interessant. Ach ja, haha.
Dan als tweede The New Normal. De reden hiervoor is heel simpel, het is stopgezet na één seizoen. Ik kijk het dus niet meer!

Nieuwe favorieten
Zoals de vorige keer ook al zei, zijn dit eigenlijk de series die ik volg of aan het kijken ben. Maar aangezien ik ze volg, zijn ze ook leuk genoeg om bij mijn favorieten te noemen, denk ik.



Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Doctor Who
In het afgelopen jaar heb ik heel het nieuwe Doctor Who teruggekeken (dus niet de eerste paar seizoenen van 50 jaar geleden, haha). Doctor Who gaat over de laatste van de 'Time Lords', The Doctor. Hij heeft een ruimteschip, de T.A.R.D.I.S., een blauwe politiebox uit de jaren '30. Daarmee reist hij door te tijd en ruimte en maakt hij allemaal avonturen mee. Dat klinkt heel apart en raar, maar het is echt heel erg leuk.

Jullie konden het eigenlijk al in februari lezen, bij mijn current random favorites (daar moet ik ook snel weer een post van maken!), maar nu toch eindelijk ook bij mijn favoriete tv-series. Ik ben bijna helemaal bij (moet alleen nog even de christmas special kijken), en kan niet wachten op het nieuwe seizoen!


Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

The Vampire Diaries
The Vampire Diaries gaat over Elena Gilbert, wiens ouders verongelukken in een auto-ongeluk. Daarna woont ze samen met haar broertje Jeremy en haar tante en voogd Jenna in Mystic Falls. Op school ontmoet ze Stefan Salvatore en ze wordt verliefd op hem. Dan komt ze er echter achter dat hij en zijn broer Damon vampieren zijn uit de jaren 1860. Ook komt ze erachter dat de twee Salvador broeders in die tijd een relatie hadden met Katharine, een meisje dat wel heel erg op Elena lijkt. Ondertussen proberen de mensen in Mystic Falls alle vampieren te vermoorden. Hoe gaan ze al deze dingen oplossen?

Ja, een lang en onduidelijk verhaal, maar de meeste mensen kennen TVD wel. Ik heb in de zomervakantie in één dag 12 afleveringen gekeken met mijn vriendin Cynthia maar sindsdien gaat het heel langzaam. Ik ben nu bij het einde van seizoen 2, maar omdat ik elke week zo ongeveer 4 series kijk (en niet elke week de tijd heb om ze ook te kijken) heb ik niet veel tijd om ook nog TVD te kijken. Hopelijk gaat het binnenkort wat sneller, want ik vind het wel leuk!



Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Ravenswood
Ravenswood is een spin-off van Pretty Little Liars wat startte na de laatste Halloween special. Caleb Rivers is verhuist naar Ravenswood nadat hij Miranda heeft ontmoet in de bus. Miranda is een wees opzoek naar haar oom en Caleb wilt haar niet alleen laten in dit lugubere dorp, dus blijft hij met haar in Ravenswood. Ik wil eigenlijk niet verklappen wat er in de eerste aflevering gebeurt, dus doe ik het niet. De Engelse Wikipedia beschrijft het plot wel wat beter: Set in the fictional town of Ravenswood, Pennsylvania, the series will follow five strangers whose lives become intertwined by a deadly curse that has plagued their town for generations. They must dig into the town's dark past to solve the mysterious curse.

Ravenswood is eigenlijk de thriller-versie van Pretty Little Liars. Niet zo horror als The American Horror Story bijvoorbeeld, maar toch wel een stuk enger/luguberder dan PLL. Ik vind het wel leuk, het acteerwerk is niet heel goed maar verder vind ik het wel echt leuk. Ik moet sowieso wel verder kijken, want anders kom ik niet achter het verhaal en dat vind ik stom, haha.

Dat waren mijn nieuwe favoriete series, en de series die ik niet meer als favoriet beschouw! Hopelijk vinden jullie deze posts leuk.

Kijken jullie veel tv-series? Zo ja, wat zijn jullie favorieten?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten