Pagina's

zondag 6 april 2014

Current music loves #2


Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Hoi iedereen,
Ook de 'rubriek' Current music loves heb ik bijna een jaar geleden voor het laatst gedaan. Ik ben toch niet zo goed in die rubrieken. Aangezien er wel weer wat nieuwe artiesten/liedjes zijn bijgekomen leek het me wel leuk om een nieuwe lijst op te stellen.

De vorige keer vertelde ik over Paramore, Thirty Seconds To Mars, The Script en Demi Lovato. Op dit moment is Paramore gepromoveerd naar mijn (één van) mijn favoriete band(s), echt ik ben zo verliefd op die band, haha. Goed, vandaag heb ik het over andere artiesten en ook zet ik van één artiest een liedje in de spotlight.

Vorige keer had ik album covers als plaatjes gedaan, dit keer leek het me wel leuk om gewoon een liedje erbij te doen! Kunnen jullie meteen luisteren.


Om te beginnen een band die in een korte tijd naar de top 5 van mijn favoriete bands is geklommen: Bastille. Het begon eigenlijk allemaal met Things We Lost In The Fire en het feit dat Démi (een goede vriendin van me) op een gegeven moment mij ging spammen over Bastille. Wààrom heb ik niet eerder naar deze band geluisterd? Ja, veel van de liedjes lijken op elkaar. Maar ik vind dan ook alle liedjes leuk! De feel, de stem, alles: geweldig. Oh, en dan nog iets: wààrom wist ik pas vorige week dat ze een extended versie van hun album Bad Blood (All This Bad Blood) hebben uitgebracht?! Ook die nummers zijn geweldig. Ik vind het heel jammer dat hun concert al was uitverkocht toen ik ze echt leuk begon te vinden, maar gelukkig komen ze op Pinkpop (waar ik dus heen ga)!
Het was heel moeilijk om een liedje te kiezen om aan jullie te laten horen aangezien ik ze allemaal zo leuk vind. Ik ga daarom ook geen favoriete nummers opnoemen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Laughter Lines (ook al wil ik hier eigenlijk nog 5 andere liedjes neerzetten).


Ik verbaasde me erover dat ik deze band de vorige keer nog niet had genoemd: Panic! At The Disco. Ook deze band heb ik leren kennen door Suzanne (die me ook al introduceerde aan Paramore en 30STM) en Démi (en Cynthia?). P!ATD is echt een hele diverse band, al hun albums zijn anders. Ze hebben nu 4 albums, waarvan elke een andere soort sound heeft. Alleen Pretty. Odd. vind ik niet zo geweldig, maar de rest van de albums allemaal wel. Ik ben in november al naar hun concert geweest in Paradiso (was zo ontzettend leuk, ik kon alles zien!) en ik ga in april weer! 
Mijn favoriete nummers van ze zijn ook echt niet op te noemen, omdat het er te veel zijn. Het liedje wat ik aan jullie wil laten horen is Girls/Girls/Boys (met de meest geweldige videoclip ooit… en het liedje is ook gewoon heel leuk) van hun allernieuwste album Too Weird To Live, Too Rare To Die!. 


Een band waarmee P!ATD mee wordt vergeleken is Fall Out Boy. Toen mijn moeder zei dat ze naar hun concert wilde, dacht ik 'waarom niet?' en ging ik mee. Uiteindelijk ging Suzanne ook (jaja, daar is ze weer) en toen bedacht ik me dat ik misschien even wat liedjes van ze moest luisteren. Ik kwam er al snel achter dat ik niet alles van ze even leuk vind, maar hun nieuwste album, Save Rock And Roll, valt zeker wel bij me in de smaak. Eén van mijn favorieten van dat album is Alone Together, wat ook het nummer is wat hierboven staat. I like!


Dan niet een artiest, maar een liedje. Ed Sheeran vind ik al een hele tijd geweldig, maar nu pas heb ik I See Fire ontdekt. En waarom nu pas? Geen idee! Maar ik wilde het toch even een ereplaatsje geven aangezien ik het zo'n geweldig nummer vind. De opbouw, maar vooral de harmonieën… het is gewoon geweldig. Ja. Dat is alles wat ik wil zeggen. (Oh en yay hij komt ook op Pinkpop!)

Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Aangezien dit artikel anders echt veeeeeel te lang gaat duren zal ik de andere twee artiesten maar gewoon even noemen. Twee artiesten die ik de laatste tijd heb herontdekt zijn Queen B (Beyoncé dus) en Lady GaGa. Van Beyoncé was ik vroeger enorm fan (toen ik zeg maar 8 jaar was) en die liefde is weer opnieuw opgelaaid toen ik eindelijk wat albums van haar in mijn iTunes heb gezet. Het nummer wat jullie echt even moeten luisteren is Dissapear, dit vind ik zo'n enorm mooi nummer.
Lady GaGa vond ik in de tweede/derde altijd heel erg vet, maar de laatste jaren was het een beetje weggezakt. Totdat ik haar nieuwste album ging luisteren. Ja, dit is wel wat andere koek (haha) dan de rest in dit artikel, maar toch vind ik ook dit heel erg vet. Ik hoop dat ik nog gesponsord kan worden voor kaartjes voor haar concert, want eigenlijk wil ik daar toch wel graag heen! Het nummer wat ik jullie wil laten horen is Donatella, omdat ik het gewoon zo typisch GaGa vind en ook zo grappig en geweldig.

De allerlaatste artiest die ik wil noemen is Stromae. Eerst was ik fan van Papaoutai, toen was ik groter fan van Formidable en toen was ik nog groter fan van Tous les mêmes (deze moet je luisteren). Sowieso heb ik een grote liefde voor de Franse taal, maar ook deze liedjes vind ik gewoon heel erg leuk. En hij komt ook op Pinkpop! Hoera!

ZO! Dat was een lange post. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen waar ik de laatste tijd naar luister. Ik luister elke dag op de fiets muziek en ook op school heel veel. Muziek is altijd om me heen, dus ik vind het heel leuk om het met jullie te delen. Goed, nu houd ik op met praten/typen. 

Wat zijn jullie current music loves?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten