Pagina's

zaterdag 31 december 2016

Mijn hoogtepunten van 2016


Deze afbeelding heb ik verwijderd omdat ik de rechten niet in mijn bezit heb.

Hoi iedereen,
Jeetje, dat is lang geleden. Sinds het studiejaar is begonnen heb ik niet meer geblogd. Nu moet ik eerlijk zijn, ik heb ook nooit echt de behoefte gehad om te bloggen. Ik denk ook niet dat er veel nieuws gaat komen de aankomende maanden. Maar: ik wilde wel mijn traditie voortzetten van terug- en vooruitblikken, iets wat ik al sinds 31 december 2013 doe op mijn blog. Meer voor mij dan voor mijn lezers, maar toch ook wel leuk. Goed, laten we terugblikken op 2016!
Hoewel globaal gezien 2016 echt een rotjaar was (maar echt), was het voor mij persoonlijk eigenlijk een heel goed jaar! Voordat ik ga terugblikken, wil ik even kijken naar wat er op mijn vooruitblik stond bijna een jaar geleden.

  • Propedeuse van de Nederlandse Filmacademie halen (en dus over naar het tweede jaar)
  • Op vakantie in mijn eentje (!) en met vrienden
  • Uit huis gaan
  • Veel concerten bezoeken
  • Overall: een heel gezellig jaar hebben!
Laten we kijken wat er gebeurd is!

Propedeuse Nederlandse Filmacademie

Jaja, het is me gelukt! Ik heb mijn propedeuse van de filmacademie gehaald en ben daarmee over naar het tweede jaar (met een gemiddelde van 8,2 huppaaaa). Alles gaat nog steeds heel goed op de filmacademie, ik ben nog nooit zo op mijn plek geweest. Alleen maar liefde voor mijn opleiding.

Vakanties


In 2016 deed ik iets wat ik nog nooit eerder had gedaan: alleen op vakantie. Drie dagen ging ik naar Gent, en ik heb genoten. Ik heb gedaan waar ik zin in had, gelezen in de tuin van de kathedraal en rondgestruind tot mijn voeten ermee ophielden. En wat is Gent mooi! Overal waar ik keek was het prachtig. Ik heb er ook een vlog van gemaakt, die kan je hier zien.

Als tweede vakantie gingen Emma-Lee en ik met z'n tweeën naar het prachtige Kopenhagen. Voor Emma de eerste keer dat ze ging vliegen en dat ze met vrienden naar het buitenland ging, voor ons allebei de eerste keer in Kopenhagen en in een hostel. Het was super gezellig en Kopenhagen was prachtig. Ook hier heb ik een vlog van gemaakt, klik hier.

Als laatste was daar weer Limburg 4.0, wederom niet in Limburg. Daar hadden we eigenlijk geen foto's gemaakt, maar het was wel heel gezellig. 

Amsterdam


YES! Ik ben verhuisd naar Amsterdam. Ik woon nu een ruime twee maanden in mijn eigen kamertje in Amsterdam, en ik geniet ervan. Door mijn baan ben ik wel elk weekend in Amersfoort (en door vrienden natuurlijk), maar doordeweeks ben ik in Amsterdam. Jup, het bevalt heel goed!

Concerten

Concerten! Ook dit jaar is het weer een hele collectie geworden, dus ik ga er snel doorheen. Allereerst was daar Halsey op 26 februari. Hoewel ik het jammer vond dat ik door het publiek soms haar eigen stem niet kon horen, was het wel erg tof om bij te zijn. Daarna volgde al redelijk snel Muse op 10 maart. Wat een show! Ik ging er samen met mijn moeder en tante heen en we stonden heel dichtbij. Springen, springen, nog meer springen. Het volgende concert was weer iets later, namelijk Panic! At The Disco op 26 mei, in de Melkweg dit keer. Het was mijn derde show en misschien wel de beste die ik van ze heb gezien. Op 14 november ging ik weer, maar nu in de HMH. I can't stop! Als laatste nog een artiest die ik in 2016 twee keer live heb gezien: Lianne La Havas. Zij is sinds dit jaar uitgegroeid tot één van mijn favoriete live artiesten. Wat is zij goed, wat is zij oprecht, wat is zij een genot om naar te kijken en te luisteren. 

Vrienden en familie

Net als vorig jaar stop ik het kopje "vrienden en familie" hierbij. Net als vorig jaar was het een super gezellig jaar, vooral door de mensen om mij heen. Mijn lieve montageklasje zorgt ervoor dat zelfs het meest vreselijke materiaal te monteren is en ik ben heel blij dat we in het afgelopen jaar nog closer zijn geworden. Ook met mijn andere studiegenootjes ben ik erg blij, en super tof dat de meesten nu ook in Amsterdam wonen. Met mijn lieve chickies heb ik het afgelopen jaar ook veel leuks mee mogen maken: Efteling (duh), feestjes, chillings, marathons en als laatste reden we 3,5 uur naar Zuid-Belgie om panda's te zien. Oh, en Démi moest een blinddoek op. Als laatste natuurlijk mijn familie, mijn moeder, broer (en zijn vriendin), vader en stiefmoeder. Er zijn genoeg enorm gezellige avonden geweest met lekker eten, drinken, goede gesprekken of leuke spelletjes. Ik bof enorm.

Dat was mijn 2016! Tussen alle misère van de wereld door kon ik terug kruipen in mijn eigen wereldje waar het allemaal wel goed was. Op naar 2017!

Hoe was jullie 2016?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten