Pagina's

zaterdag 10 oktober 2015

Ik ga (tijdelijk?) op mezelf wonen.


Hoi iedereen,
Volgende week zaterdag (17 oktober) ga ik een redelijk grote stap nemen. Ik ga namelijk op mezelf wonen. Oké, het is maar voor twee maanden (leg ik zo uit), maar toch! Ik ga verhuizen, zonder een ouderfiguur erbij. Natuurlijk zal ik vaak in de weekenden thuis komen, zowel voor mijn moeder en broer als voor mijn vriendinnen, maar doordeweeks zal ik niet meer op en neer naar Amersfoort reizen. Het is een avontuur!

Eigenlijk zat ik semi-onschuldig naar kamers te zoeken. Ik wilde wel graag uit huis, want met de lange schooldagen die ik heb zijn die extra reisuren toch wel erg vermoeiend. Maar, het idee van 'op mezelf wonen' was nog niet echt binnen gekomen. Toch reageerde ik op meerdere kamers die me wel interessant leken en binnen mijn budget vielen, gewoon om het te proberen en om eventueel een hospiteeravond mee te maken.

Zo reageerde ik ook op een tijdelijke kamer voor twee maanden. Het 'lot' wilde dat het meisje dat haar kamer verhuurt (ze gaat op reis) ook tijdelijk Media en Cultuur heeft gestudeerd, en volgend jaar ook toelating wil doen aan de filmacademie. Mede door onze gedeelde interesses werd ik uitgenodigd om te komen hospiteren. Eerst kreeg ik een tijdje geen bericht meer terug over de datum (bleek dat ze al iemand hadden gevonden, maar dat die later had afgezegd omdat ze kamer voor langere termijn had gevonden), maar later kreeg ik toch een berichtje dat ik nog kon komen.

De 'hospiteeravond' (ik was daar gewoon een uurtje om alles te zien, kennis te maken met één van mijn twee huisgenoten en mijn hospita, te praten over de kamer) was erg positief, en ondanks dat er na mij nog twee andere meisjes kwamen kijken, kreeg ik diezelfde avond al een berichtje: Je hebt de kamer gekregen!

Yay! Blij! Langzaam begon het in te zinken. Wacht... ik ga nu echt op mezelf wonen. Voor (minstens) twee maanden. Alleen. Of nou ja, semi-alleen. Ik heb mijn huisgenoten natuurlijk. Maar verder zal ik zelf moeten gaan koken, boodschappen doen, voor mezelf zorgen. Niet altijd, elke avond spontaan kunnen afspreken met vriendinnen hier in Amersfoort. Ik ga echt op mezelf wonen.

Als het bevalt, dan wil ik een kamer zoeken voor langere termijn. Zo niet, dan kan ik na die twee maanden weer terug naar Amersfoort verhuizen. Ik denk dat het me wel gaat bevallen, maar je weet het nooit zeker.

Anyway, dat moest ik even kwijt. Vond ik toch wel leuk om even te updaten. Oh, en sorry voor het feit dat er zo weinig posts zijn de laatste tijd. De Filmacademie neemt toch best veel tijd in beslag. Ooit komt er nog een vlog van mijn vakantie van Lille, haha. Ooit.

Waar zouden jullie graag willen wonen?

xxx,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten